xoul ariff

I don't mind the rain, it cleanses the world

After the Rain


"I don't mind the rain, it cleanses the world"

Quote dari anime Boys Be, satu2nya anime cintan cintun yang aku tengok masa kecik2 dulu. Minat gile anime ni, recommended. Tapi post ni bukan nak cerita pasal anime Boys Be. Saja buat intro takde kena mengena :D. Cerita sebenar, harini aku bosan jadi keluar jalan2, kalau keluar jalan kaki memang jalan dalam halaman rumah je la kan. Kalau jalan jauh sikit lagi mungkin pengsan. Memandangkan baru lepas hujan, jadi peluang menarik untuk capture shot lawa2. Jom Read More.



Above shot: the rear windshield of my mom's car.



Ni pokok besar dekat sebelah rumah aku, dah lama dah pokok ni, masa dulu2 baru pindah rumah baru 15 taun dulu dah ada pokok ni, skarang dah besar. Dekat bawah pokok ni mak aku letak meja batu untuk duduk2 di waktu petang sambil minum teh (ada la 2x je kut penah buat camtu since beli meja batu ni, haha). By the way kalau korang duduk dekat meja ni pastu tengok atas, ni la view yang korang akan nampak. Nak lagi feel jiwang, baring je atas meja tu tros. Peh.


Memandangkan halaman rumah aku ni dipenuhi dengan tumbuh-tumbuhan dan bunga-bungaan, aku pun amek la gambar bunga mak aku ni yang mana nampak menarik. Belakang rumah aku pun ada sawah padi tapi time ni still hujan rintik2 so aku malas nak amek gambar sambil bawak payung. Dah cakap dah aku duduk rumah kampung tapi korang tak caye, haha.


Aku pun taktau apa nama benda ni, tapi biasa orang letak atas pokok bunga sebab taknak bagi panas terlampau la..kut.


Roses Bunga raya (sebaik ada orang betulkan, malu gle tatau beza bunga ros bunga raya, fail btol >.<)


Ok yang ni bunga apa? (saja test pengetahuan am korang). Sapa tau boleh submit resume dekat mak aku, dia pun skarang tengah cari tukang kebun.


Ok bawah ni koleksi bunga orkid mak aku. Mak aku memang sangat meminati bunga orkid. Dah mcm pameran bunga dah halaman rumah ni. Tak payah susah2 gi Floria, Putrajaya ;)) 





Amacam? Kalau ade crew2 Majalah Laman Impiana baca post ni boleh la datang melawat rumah aku. Hehe. Leave a comment & click the like button if you like my post. 

p/s: Aku tau korang tak tahan puasa, saja jer tak nak buat entry makanan. Haha.

2 komen jika teruja tengok gambar:

pic bapak rose eh bunga raya tu menang award lah!
cantik2 :D

August 19, 2010 3:33 AM  
xoulariff said...

oit2 ape bapak rose..haha thanks :D

August 19, 2010 3:38 AM  
Related Posts with Thumbnails